https://www.youtube.com/watch?v=-t2CvngFDAQ
De reclames op Youtube vind ik best hinderlijk. Maar toch.
Er blijkt ook iets interessants in te ontdekken als je de moeite neemt om ze helemaal af te kijken en niet te skippen. Hetzelfde geldt voor TV en radio overigens. Ik heb het over de verbastering van prachtige muzieknummers in reclames. Soms echt lachwekkend.
Wat voorbeelden
Het nummer ‘Physical’ van Olivia Newton John hoor ik dikwijls op de radio in de auto, althans in de reclameversie van Digital Radio. ‘Let’s het physical’ is nu ‘Let’s het Digital’ geworden. Mmmm.
Maar de allerslechtste is toch wel de reclame voor de Dacia Duster. ‘Another one bites the dust’ van Queen is ‘Another one drives the Duster’ geworden. Inclusief een filmpje waarin diverse mensen jaloers kijken terwijl de Dacia Duster voorbij rijdt.
Er komt zelfs een man uit de bosjes om deze ramp zingend ten gehore te brengen.
Wat zou Freddy Mercury hiervan denken?
Dit zou Freddy Mercury toch niet echt niet kunnen waarderen, kan ik me zo voorstellen. Maar met zijn de eeuwige sterrenstatus draait hij zich niet om in zijn graf, want sterren leven voor altijd en eeuwig verder in het hiernamaals. En daar is de andere held van zijn tijd, David Bowie, ook aangekomen.
Geen Pressure
Samen kijken ze erop neer en schudden bedenkelijk hun hoofd.
Maar ach, als je in de hemel bent, glijdt al het aardse van je af. Zo ook deze reclame missers. Dus denken zij uiterst Zen aan andere tijden en leven niet langer ‘Under Pressure’ van dit soort aardse zaken. Ik zoek nog even verder naar erge misstanden van dit soort. En natuurlijk heb ik een afspeellijstje samengesteld op ons Youtube kanaal van onze echte helden. Ze worden gemist…